Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Wednesday 14 March 2012

Bongkak Bahasa untuk GAMERS

Annyeong,


Kali ni aku nak share realiti yang berlaku kat bebudak sekarang..mungkin tidak berlaku pada pergaulan biasa tetapi ini selalu berlaku pada GAMERS semua (aku jarang buka game)...TRUST ME ini memamg berlaku dan kekadang agak merimaskan...aku nak tanya soalan bonus la ea..Bahasa Kebangsaan kita apa ea??...bebudak tadika pun tau jawapan...betol tak??
nak main game boleh tapi solat jangan lupa dan lalai kewajipan


aku ni bukan la nak marah la, tapi kn majoriti yang main game online contoh DOTA, diorang main kat room malaysia...so korang dah dapat agak dah kan maksud aku...sebelum tu aku nak mintak maaf la...hampir kesemua jugak la semua player bongkak bahasa..hampir semua ok...bukan majoriti...mintak maaf bebanyak kalau terasa..
tgok la carta kemenangan ni...adik aku 1st and aku 2nd the best...hehe


salah ke guna bahasa kebangsaan??aku rasa tak pun kan...aku pernah masok room game negara lain..dan MAJORITI....diulangi sekali lagi MAJORITI player guna bahasa ibunda/kebangsaan mereka dalam pergaulan...so?? TEPUK DADA TANYA SELERA...


next entry aku wat entry pasal bahasa kesat pulak...alahai gamers bergelumang hidup dengan kata-kata kesat dan aku ni kena tempias pulak walaupun aku tak camtu...nak quit main game lah... =_="




p/s: **(nak speaking boleh tapi bahasa tu elok sikit...ni langsung aku tak paham diorang cakap apa kalau broken tu aku boleh terima lagi ni tidak langsung sepatah haram aku tak tau)

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa