Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Likes

nuffnang2

Monday, 23 September 2013

Mendambakan yang pasti

Indah..
bukan hanya pada dimata
tidak seindah seperti romeo dan juliet
tidak seakrab aur dengan tebing
jika tidak betul betul memahaminya
jadilah ia seperti kacang lupakan kulit

Setia..
adakah mungkin seperti kumbang pada bunganya
adakah semata mata hanya pada mainan kata
ibarat menanam tebu dihujung bibir saja
akhirnya pula terjadi seperti enggang dan pipit

Kata..
lebih tajam berbisa dari pisau
ibarat tertanamnya rasun ular di dada
yang bisa merobek jiwa manusia
tertusuk beribu jarum tepat pada dasarnya
hingga menjadi diluah mati emak ditelan mati bapak

Rasa..
mungkin terpahat dijiwa
kekal untuk selamanya
menganggu jiwa raga setiap masa
hingga membunuh jutaan pemilik jiwa
biarlah berpada pada berniat jahat jangan sekali

Duka..
berbincang tentang hati lara
bukan semudah ABC masa di tadika
perit dirasa mengoncang kewarasan manusia
adakah perlu di cerita cerita pada yang bukan merasa ia?

Nada..
selembut suara bisa membuatkan hati ternoda
melembutkan jiwa mati hidup semua
tapi sayangnya ia juga bisa membuat hati
menjadi kelabu hitam dan membeku
manusia sedar atau tidak
menzahirkan apa didada melaluinya

Friday, 26 July 2013

Kenapa dan mengapa

Terkadang aku berfikir
Kenapa harus bertengkar
mengapa sukar menemukan kata sepakat

Terkadang aku terfikir
Kenapa aku harus terus berjuang demi sebuah perasaan ini
Mengapa aku tidak mudah melepaskan semuanya

Terkadang aku memikirkan
Kenapa perlu aku harus tetap dengan keegoanku
Mengapa pula kau tidak pernah mengalah

Terkadang aku berhenti berfikir
Kenapa setiap kali aku merasa semuanya akan baik baik sahaja
Mengapa pula lain pula ceritanya

Terkadang aku fikir
Kenapa aku tidak berhenti pada sesuatu tidak pasti
Mengapa pula aku juga merasa sakitnya hati

Terkadang aku sendiri
Kenapa aku masih percaya pada cinta ini
Mengapa kau pula masih berkeras hati

Terkadang aku cuba mengalah
Kenapa pula kau cuba bermegah
Mengapa aku juga harus berasa bersalah

Terkadang aku rindu
Kenapa semuanya berlaku
Mengapa aku terus begini

Terkadang pada suatu masa aku merasa
Kenapa hanya sekeping hati memberikan seribu makna padaku
Mengapa pula kedukaan juga mengiringi

Terkadang aku cuba menyusun ayat aku
Kenapa lidah aku kelu untuk bertutur lembut
Mengapa kau terus memberontak tidak cuba memberikan aku masa sedikit pun bersama

Terkadang aku sunyi
Kenapa tidak cuba kita fahami diri kita masing-masing
Mengapa harus memilih kekerasan

Terkadang semuanya kurasa pulih seperti biasa
Kenapa pula aku merasa sebaliknya
Mengapa kau pula harus menetapkan syarat pada ku

Terkadang paling perit menahan rasa didalam hati
Kenapa aku memilih menyakiti untuk mendekatkan diri aku kembali pada kau
Mengapa tidak aku cuba memilih cara sebaliknya? Sebabnya aku gagal untuk menghapus keegoan kau
Itu sahaja caranya aku ingin kau merasa apa yang aku rasa dan alami selama ini supaya kau tahu silapnya aku memilih cara ini untuk memberitahu kau sehingga hampir menghancurkan hati kau..hati yang pernah membuat aku jatuh untuk kali kedua..kerana sejujurnya cinta ini bukan kerana paras rupa darjat dan kemuliaan yang aku impikan tetapi sejujurnya kerana hati..itulah sebabnya yang pasti dan amat sukar untukku melepaskannya.

p/s:

Berbaloikan penantian ku ini dan jika semuanya kembali pulih aku akan sayang sehingga tiada pernah rasa sunyi menyentuh hati itu..I love You & Me who we used to be feel free doing what we like. Belajarlah berterus terang dalam setiap perkara jangan pernah menimbulkan rasa sangsi jika mahu orang mempercayai kita biarlah kita melakukan hal yang sama.

Wednesday, 3 July 2013

Better off this way?

I never knew perfection til
I heard you speak, and now it kills me
Just to hear you say the simple things
Now waking up is hard to do
And sleeping is impossible too
Everything is reminding me of you
What can I do?

A fool to let you slip away
I chase you just to hear you say
You’re scared and that you think that I’m insane

The city look so nice from here
Pity I can’t see it clearly
While you’re standing there, it disappears

It’s not right, not OK
Say the word it should say

Maybe we’re better off this way?
I’m not fine, I’m in pain
It’s harder everyday
Maybe we’re better off this way?
It’s better that we break

Saw you sitting all alone
You’re fragile and you’re cold, but that’s all right
Life these days is getting rough
They’ve knocked you down and beat you up
But it’s just a rollercoaster anyway, yeah

I’m not fine, not OK
Say the words that you say
Maybe we’re better off this way?

I’m not fine, I’m in pain
It’s harder everyday
Maybe we’re better off this way?
It’s better that we break, baby

Thursday, 20 June 2013

Its just a song

Honey why you calling me so late?
It's kinda hard to talk right now.
and honey why you crying?
Is everything ok?
I gotta whisper cause I can't be too loud.

Well, my girl's in the next room sometimes I wish she was you
I guess we never really moved on. It's really good to hear your voice
Saying my name it sounds so sweet coming from the lips of an Angel
Hearing those words it makes me weak and I never wanna say goodbye
But girl you make it hard to be faithful with the lips of an angel

It's funny that you're calling me tonight
And yes I've dreamt of you too
Does he know you're talking to me will it start a fight?
No I don't think she has a clue

Wednesday, 19 June 2013

Friday, 14 June 2013

Cintamu

Cintamu yang kurasa
Walau tak terucap semakin dalam
Cintamu telah terukir
Di batas cintaku selamanya

Tak pernah ku mencuba
Lepaskan cintamu walau sesaat
Sejujurnya diriku terlalu sayang padamu
Kuingin selalu dalam cintamu

Dan tiada
Yang akan memisahkan selamanya
Cintamu yang terlintas
Terbias matamu selama ini

Adakah di hatimu
Terselit satu harapan untukku
Untuk berjanji selamanya akan selalu milikku
Satu cinta

No surprise

And now I think that I've got it all down
And as I say it louder I love how it sounds
Cause I'm not taking the easy way out
Not wrapping this in ribbons
Shouldn't have to give a reason why

It's no surprise I won't be here tomorrow
I can't believe that I stayed till today
Yeah you and I will be a tough act to follow

It came out like a river once I let it out
When I thought that I wouldn't know how
Held onto it forever just pushing it down
Felt so good to let go of it now

I can't believe that I stayed till today
There's nothing here in this heart left to borrow
There's nothing here in this soul left to say
Don't be surprised when we hate this tomorrow
God know we tried to find an easier way

Our favorite place we used to go
The warm embrace that no one knows
The loving look that's left your eyes

If I could see the future and how this plays out
I bet it's better than where we are now
But after going through this
It's easier to see the reason why

Our favorite place we used to go
The warm embrace that no one knows
The loving look that's left your eyes
But I know in time we'll find this was no surprise...

Sorry

Will you listen to my story?
It'll just be a minute
How can I explain?

What ever happened here
Never meant to hurt you
How could I cause you so much pain?

All the words that I come up with
They're like gasoline on flames
There's no excuse
No explanation
Believe me
If I could I'd undo what I did wrong
I'd give away all that I own

If I told you
I've been cleaning my soul
And if I promised you
I'll regain control
Will you open your door
And let me in?
Take me for who I am
And not for who I've been?

Who I've been...

When I say I'm sorry
Will you believe me?
Listen to my story
Say you wont leave me
When I say I'm sorry
Can you forgive me?
When I say I'll always be there
Will you believe?

When I say I'm sorry
Can you forgive me?
When I say I'll always be there
Will you believe?

Tuesday, 11 June 2013

Wonderless

I don't care
If your beautiful lips
Exist out there
Because I'm wonderless
Why the best can't make it in Hollywood
No more

It's like a long drag taken
Before the smoke hits the white sky
Like the birds at night
And it's fake just like the movies

And I can't wait
Just to see you again
And your two faces are locked on mine
Had the worst time chasing the thought away
No hope

Oh no home
Because maybe I'm a fake
Maybe you're to blame
Maybe I'm a star
Stumbling drunk light
My mistakes I've made won't leave me alone

And if you don't find me on the front page
Find a way to say that you saw me
And if you don't find me in a movie
Find a way to say that you knew me
You and I got lost along the way
But this will end some day some way
And if you don't find me at all
Then I won't care

If I could find a place for the holiday
Maybe I would call
You're a payphone away
From the mess that I've become
I'm destroying what I love

Friday, 31 May 2013

Tentang hati yang lara

Yang tersisa 
Hanya gambarmu 
Di meja kamarku 
Diiringi dua puisi 
Tentang lara hati

Engkau adalah 
Yang terindah 
Sepanjang hidupku 
Luka meruah 
Semua telah berlalu 
Yang tersisa 
Rinai tawa mu 
Di sudut benak ku 
Seperti kau 
Masih di sini 
Larut di pelukku

Prahara menerjang 
Kekasihku terhanyut 
Menghilang 
Ku semaikan duka 
Kau tak pernah kembali

Oh... angin malam 
Bawa laguku 
Ungkapan rindu menggebu 
Ku masih tetap bertahan 
Kerna kenangan

Yang tertinggal 
Hanya gambarmu 
Di meja kamarku 
Ditemani dua puisi 
Tentang lara hati

Monday, 22 April 2013

Hanya kerana

Hanya kerana silap semalam
aku menanggung duka

Hanya kurangnya kelembutan
aku menduga hati yang keras

Hanya kerana ikut perasaan
aku berhadapan kesusahan

Hanya kerana ikut rasa
aku binasa

Hanya kerana ikut hati
aku dihimpit jalan mati

Hanya kerana menjaga diri
aku diambang sepi

Hanya kerana aku lemah
aku kalah

Andai jika kita kembali seperti dulu
akan ku jaga kamu
akan ku turut semua pinta mu
akan ku ikat dirimu
hanya untuk ku

Percayalah sayangku
jika selama ini aku boleh bertahan dengan segalanya
tidak mustahil untuk ku berbuat sebegitu sekarang
hingga kini aku benar-benar merasa bertapa pentingnya dirimu

Disaat ini aku sering mengimbas kembali
Setiap layanan baikmu
Pandangan matamu
Gelak tawa mu
Gurauan manja itu
aku kelu

Ya aku rindu
rindu pada semuanya
rindu masakan dari tangan kecil itu
rindu pada kali pertama tangan kecil itu menyuap sesuap nasi padaku
rindu juga pada sifat kasar itu
rindu sifat manja itu sering memujuk manja di dukung naik dan turun tangga

Aku tidak mahu mandak yang kecik penat
Aku tahu disaat kekasaran itu ada kelembutannya
Aku benar-benar menghargai mandak kecik
Hanya kerana aku yang merasa semuanya
Hanya kerana.......


Aku tahu hatimu benar-benar baik
Dan itulah membuatku masih percaya


Thursday, 21 March 2013

Apabila manusia berperangai pelik

Salam sejahtera semuanyaaaaa.....

Saja nak berkongsi perkara yang agak pelik bagi aku mungkin agak normal bagi sesetengah orang..kottt

Perkara simple kadang-kadang amat merumitkan..pernah x korang rasa perasaan macam tu?

Bila kita bercakap atau baru buka mulut dan orang yang kita nak bercakap tu cakap SHUT UP..

Bila kita ditanya mesti jawab, dan bila kita bertanya x di jawab dengan alasan jangan paksa orang jawab...

Bila kita minta penjelasan sesuatu perkara pulak dijawab pulak x ingat dengan selamba..

Bila kita diam boleh pulak menyakitkan hati..

Bila kita tunggu hampir satu jam x pa lagi boleh sabar tapi orang yang kita tggu tu masuk keta eh eh dia pulak yang buat muka pekasam terbalik pulak

Bila kita buat baik benda jahat jugak yang nampak yang baik tu kita buat x nampak dah...

Bila kita buat sesuatu perkara x pernah nk merunggut tapi org buat sebaliknya dengan kita..

Bila kita salah kita mengaku bila orang buat salah kita juga kena mengaku salah..

Bila kita senyum di pertikaikan kalau buat muka menyampah pulak lagi la kena marah..

Bila kita betul - betul penat kita kena cakap kita ni gedik tapi bila orang tu penat lesen dia la tu ntuk marah dan buat sesuka hati..

Bila kita call n msg susah nak jawab tapi bila orang tu kol kita pulak mesti jawab dan balas kalau x boleh jadi perang..

Bila mintak pendapat kita tapi pendapat kita di perlekehkan jadi kenapa minta pendapat..

Bila kita diperlukan kita x pernah menolak atau merunggut tapi bila perlukan orang amboi diabaikan

Bila perlu manis macam gula sepaket bila x perlu macam asam jawa seguni..

Bila terlalu menjaga hati ramai orang akan terabai orang yang rapat..

Bila suka dipuji akan membangga diri dan bila ramai mendampingi akan murah harga diri..

Bila berasa diri mampu mengawal orang mula riak dan bertindak kurang bijak dihadapan orang..

Bila meletus rasa ketidakpuashati dan makan dia hinggap la tgn dan kaki di badan mangsa...astaga!!! Adui sakit tau x? (tetiba aku perasan rasa sakit)

Sebenarnya orang seperti ini sedang bercelaru otaknya dan jiwanya memberontak berperang dengan dirinya sendiri dan menjadikan orang terdekat jadi mangsa atau kambing hitamnya kerana takut pada bayangan diri sendiri. Golongan ini sebenarnya menyakitkan hati mereka sendiri. Selagi tiada pertikaian berlaku atau lebih sopan boleh diklasifikasikan sesi soal jawab (bertekak la tu) memang tidak akan nampak rasa kepuasan hati itu. Kita semua mempunyai kisah silam dan sejarah kita sendiri tapi cuba belajar menerima diri dan orang yang menerima diri kita dengan penuh rasa keterbukaan dua pihak bukan mengamalkan sikap menerima sahaja tanpa memberi. Di sebabkan itu ramai yang akan berputus asa di pertengahan jalan kerana reflek dari sikap mereka sendiri dan ketakutan yang teramat sangat kerana risau akan mendapat balasan diatas layanan buruk mereka berikan pada orang disekeliling dan sikap terlalu berhati hati ini membunuh mereka sendiri dan akan terus menyiksa diri mereka sendiri. Dan mereka ini mudah tersungkur juga mencari keseronokan sementara sehingga tiada lagi insan yang sanggup menerima orang seperti ini lagi didunia jika ada pun mungkin insan yang kurang mental dan tolol sahaja. Sampai bila ingin menanggisi penyesalan diri dek kerana silap sendiri mengabaikan orang disisi. Setakat mana kemampuan untuk menahan kebenaran dengan perilaku innocent yg x sudah sehingga menyebabkan kehampaan yang mendalam dlm diri insan lain dan mungkin tercipta dendam sehingga diri sendiri menjadi korban dan mangsa akibat perbuatan sendiri menempah masalah. Persoalannya disini lagi setakat manakah mereka menerima kita?..Dan apabila manusia berperangai pelik kisahnya bermula x pernah sudah tanpa perngakhiran...

Sekian Terima Kasih




Wednesday, 20 March 2013

Hariku semalam

Salam semua..

Masih terasa pening kepala ni sebab semalam kurang tido dan kesejukan. Malam semalam terasa agak kesunyian so aku pegi jejalan kat The Spring.

Duk lepak kat Old Town melayan nafsu makan sekejap Asam Laksa dan White Milk Tea. Pastu saja memenatkan kaki main game dance sebab jam masa tu 9 pm movie yang aku nk tgok jam 10.25 pm.

Balik jam 12.59..mengantuk betul menguap sepanjang jalan jadi aku drive 60 kmj ja..
OZ THE GREAT & POWER

Sekian Terima Kasih

Saturday, 16 March 2013

Hati, hati-hati

Hati,
kenapa mudah rapuh
kenapa mudah berubah
kenapa mudah sakit
kenapa mudah pedih

Hati,
walaupun kecik dan terpencil
walaupun nampak mudah
walaupun keras
walaupun kuat
tetap terluka

Hati.
mudah tersentuh
mudah mengharap
mudah terangsang
mudah membuat orang terjatuh

Wahai empunya hati jika engkau masih peduli tentang rasa ini kuatkanlah walaupun kata-kata hina dan menghampakan pernah ditaburkan

Melewati perjalanan hidup dengan membawa hati yang hiba membuat seumur hidup sengsara..

Sekian Terima Kasih

Sunday, 3 February 2013

Terkadang aku....

Asalamualikum dan selamat sejahtera semua harap semua nya sihat-sihat belaka la ea..

Agak lama aku tidak membuka buah bicara tentang kehidupan aku disini..masa aku amat terbatas dengan hal dunia yang dikejar x sudah hampir menelan jiwa aku memusnahkan ego aku sendiri demi mencapai hajat yang terbuku di hati..

terkadang aku alpa sendiri..
terkadang aku melayar diri..
terkadang aku sunyi..
terkadang aku sepi..
terkadang aku terasa di hati..
terkadang aku longlai sendiri..
terkadang menyendiri lagi..
terkadang ego memakan diri..
terkadang luka seendiri..
terkadang hampa menanti..
terkadang sabar memupuk diri..
terkadang hanyut didunia sendiri..
terkadang musnah harapan diri..

tapi aku tetap bangkit dan cuba untuk bangkit dari kesilapan lalu ku, kesilapan yang aku x dapat ditebus dengan hanya madah kata kerana ia bukan semudah yang disangka..tatkala dunia memberi muka untuk menatap mercu tanda dan juga pengangkutan beroda empat memecut laju aku masih terkapai mencai identiti sendiri..

biarlah aku mungkin masih ingin melihat dunia ini dengan kelajuan sederhana kerana aku takut mengejar lajunya permodenan zaman ini hampir menelan akar umbi diri ku sungguh pun berjiwa besar mengejar kerjaya.

apa yang aku minta aku sentiasa seperti diriku ini dan dijauhkan rasa meninggi diri apatah lagi melupakan insan yang pernah mendukung aku di masa susahku sentiasa ada bila aku lumpuh pada harapan hidup ini. Usia ini aku perlu melakukan sesuatu bukan hanya memewahkan diri dengan wang ringgit semata mata bukan juga mencari cinta teragung tapi aku percaya permata di depan mata sentiasa ada menunggu sinar cahaya dari kebahagiaan yang akan mengungjung tiba...Dan ku tunggu tiba nya cahaya memancarkan permata yang hanya kelam selama ini di depan mata taat setia disana..

Aku xkan lupa aku xkan mungkir pada kataku sekiranya ada yang masih percaya padaku..biarpun lambat atau cepat akan aku tunaikan juga jika ia masih berhak aku keatasnya..aku masih tidak mampu menunaikan semua permintaan semua orang dan aku masih menunggu kepercayaan semua kepada diri ku..jika aku tiada didunia ini lagi percayalah setiap kata kata ku bukan dusta aku cuba untuk menjadi sempurna dimata mereka tidak pernah aku memikirkan perasaan diriku sendiri..aku lakukan hanya untuk orang disekelilingku..

salam semua

terima kasih