Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Likes

nuffnang2

Wednesday, 21 January 2015

Malu

Rambang mata
Mana tidak?
Lain macam dah aku tengok
Semua bunga kat sini cantik
Oh lupa aku pakai spek mata

Mudanya
Alahai godaan dunia
Boleh saja aku cuba
Untuk memberi hati
Tapi tunggu dulu

Cukup la aku punya num mereka
Wassap wechat ahh biasa
Tapi nk chat tunggu dulu
Malu.....

Temujanji

2.4 km dalam masa 10 minit...

Disebabkan bunga bunga sibuk
Batal lah satu temujanji

P/S: penat...

Tuesday, 6 January 2015

Hadiah

Belum sampai seminggu di tahun baru aku melayari hidup di tempat asing bagi aku.

Tidak pernah terfikir untuk menjejak kaki di tempat ini walaupun telah lama mengidam untuk ke tempat ini...ibarat dalam mimpi aku berada di sini...masih mencari gaya untuk menyesuaikan diri..

Suasana di sini membuat aku rindu pada kucing ku tatkala melihat kucing liar berlari berkejaran..sempat aku membelai melepas rindu...jinak rupanya.

Tragedi semalam membuat aku lebih berhati hati dalam setiap perkara. Mana tidaknya seumur aku ini boleh dikatakan berusia, berlari pun boleh tersungkur dan tersembam ke jalan..memalukan dan sakit...

Kisahnya semalam hujan lebat aku berlari mungkin agak laju dan menunduk tanpa aku sedar arah aku berlari ada sekelompok org berpayung dengan serta merta aku mengelak mereka dan aku tersadung kaki sendiri...agak pantas ia berlaku..dalam fikiran aku lebih baik aku saja binasa dari menyakitkan org lain kerana jika aku merempuh mereka pasti mereka cedera bukannya aku, pilihan aku buat atas kesilapan aku dan kecuaian aku dlm berbuat sesuatu.

Dan inilah yang aku dapat pada tahun ini...luka di siku lutut paha dan juga ibu jari kaki yang terkopak kuku...sakit...itulah sebuah hadiah

p/s: sakit itu penghapus dosa...aku macam nk demam kena hujan semalam

Friday, 2 January 2015

Kejar

Hari kedua dan hari jumaat pertama ku di bulan januari tahun 2015 sesuatu yang luar dari rutin harian aku yang biasa. Berada di tempat asing bagi aku sesuatu yg lama aku tidak rasai.

masih ada waktu terluang berbaki disini sebelum semuanya bermula dengan padatnya waktu tidak punya masa untuk diri sendiri lagi. Untuk diri sendiri pun sudah begitu cuba bagaimana pula jika punya jiwa untuk di jaga? mesti terluka dan terbiar saja dia. jadi itu satu sebab kenapa mengapa jalan ini di pilih.

Mungkin aku lama tidak melangkah jauh tapi jarak ini amat jauh untuk aku melangkah kaki. Jarak dulu sekadar bumi borneo tapi kali ini menyeberangi laut. Asing dan terasing...

Laut...

sungguh dekat rasanya di hati...

aku rindu pada kesayangan  (jiyo n leo)
aku rindu pada suasana di sana
aku tinggalkan segala untuk cinta
cinta yang gigih aku kejar



p/s: masih berlari mengejar diri sendiri yang semakin jauh kabur dari mimpi