Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Likes

nuffnang2

Wednesday, 11 November 2015

Percaya

Bukan mudah untuk setia
Jika kau masih punya rasa
rasa yang masih tercari kesempurnaan
kesempurnaan dalam bahagia

Sayang yang diluah mudah
untuk membuktikan payah
pahit kau cuba telan lalu kau ludah
kau pasrah dah menyerah

Cuba hilangkan kisah lama
untuk mengantikan hati yang lara
kau bertanya mengapa
akhirnya kau kecundang kecewa

Lalu kau berikan alasan?
amat mudah kau letakkan kesalahan
pada seorang insan
yang hanya perlukan teman
akibat terlalu lama kesepian

Kau sentuh hatinya
kau janjikan segala yang kau ada
dengan semanis kata
akhirnya kau rasa kau yang terluka
padahal dia lebih terkesan dengan akibatnya

Lalu kau berikan alasan demi alasan
baginya sudah biasa
diletakkan salah dibahunya
beban bertimpa timpa
mungkin kau rasa mudah baginya
berat hatinya menahan duka
ada kau kira?

Masih ada menuduh tanpa bertanya
dengan siapa dia bersama
dengan siapa dia berbicara
dengan siapa melayari jiwa
akhirnya disebabkan rasa curiga
masing masing mendapat bahana nya

kerana hilangnya rasa di dada
kurangnya rasa cinta
perasaan yang kecewa lama
membawa kau satu tahap membuka luka
luka lama
walaupun kau bersama
dengan insan lain akan tetap sama

selamanya kau akan tetap akan rasa kosong
rasa kehilangan
disebabkan hanya kerana
kau sia siakan rasa
percaya

by: azizianuar

p/s: asyik kena tinggal...penat setia alahai...



Sunday, 8 November 2015

Akar hati

Tak semudah seperti yang kau kira
dalam hal memberi hati
amatlah berhati hati
kadang terlalu berhati
cinta pergi
luka sendiri
terus menyendiri

Tapi
akhir akhir ini
segala seperti yang kau pernah lalui
terjadi lagi
tanpa kau ramalkan terjadi

kau mampu merancang yang kau hendaki
yang kau dapat amat berbeza sekali
kau kira untung rugi
kau tidak peduli lagi
teruskan saja janji puas hati

akibat perbuatan sendiri
tergadai semua janji
indah saja mulut berkata itu ini
kau kira kau pasti
apa yang fikir dan rasai
cukup untuk mengadili?

cuba tanya perasaan sendiri
seronok melukai?
seronok dilukai?
perasaan lain belum lagi
di ambil kira segala segi
segenap inci persegi

dunia ini bulat seperti kau ketahui
perasaan kau bunuh dan mati
pengharapan yang diberi
ibarat satu virus yang meracuni
membunuh perlahan si pemberi hati
yang cuba untuk merasai kembali
rasa cinta yang hilang tidak dirasai

usahlah begitu yakin
dengan apa yang kau ada
dengan satu kesilapan yang ada
kau rasa tidak layak untuk memberi maaf kepada insan lainnya?
kita manusa silap itu biasa
ada sebab kenapa

persoal kejujuran untuk apa?
kau sendiri tidak pernah yakin pada mereka
untuk apa memperjuangkan rasa yang kau sendiri tidak mengerti?
paling pahit kau biar seorang tertanya kenapa
tanpa sebab kau hilang
kau kurang percaya pada dia
kau hukum dia
kau rasa layak?
pernah kau kira kenapa dia begitu?

kau bagi masa
bukan seksa dia
sebab aku pernah rasa
aku cuba nasihati

kalau kau tahu rasa sakit itu
aku rasa kau pun takkan mampu

Akarnya,
dari kita sendiri
cuma berbeza hati

p/s: susah betul nk tido...cuma coretan dari mimpi

iboh makan cabik pedas haha

by:mitsukizuzie




People need to learn how to stay

Assalamualikum

There is so many thing happen in my life
As I already to my new phase of my life
Some of the thing in life I still cannot control
People and feeling

I doubt myself always
not to believe people
but they is more precious than I thought
some just come and go
left me wondering alone
without giving me a reason why

The one who still with me
I keep my faith to them
hold onto them
I am nothing without them
as they are too without me

Its hard to be honest person
I am try to be one
but fail instead
I am not good to take care other feeling
the weakness of me
and that the worse of me
I cant change that
I've tried

But I do love some of them with all my heart
But they left as I try to make up to them
I try to fix but it getting worse
Like a mouse try to fix a pumpkin

So I guess this is it
End of everything
word is just a word
like a wind blow
I just stay the way I am
be a real me
may be
just maybe
people need to learn how to stay


p/s: berterabur english rojak...sorry haha

by: azizianuar

Wednesday, 21 January 2015

Malu

Rambang mata
Mana tidak?
Lain macam dah aku tengok
Semua bunga kat sini cantik
Oh lupa aku pakai spek mata

Mudanya
Alahai godaan dunia
Boleh saja aku cuba
Untuk memberi hati
Tapi tunggu dulu

Cukup la aku punya num mereka
Wassap wechat ahh biasa
Tapi nk chat tunggu dulu
Malu.....

Temujanji

2.4 km dalam masa 10 minit...

Disebabkan bunga bunga sibuk
Batal lah satu temujanji

P/S: penat...

Tuesday, 6 January 2015

Hadiah

Belum sampai seminggu di tahun baru aku melayari hidup di tempat asing bagi aku.

Tidak pernah terfikir untuk menjejak kaki di tempat ini walaupun telah lama mengidam untuk ke tempat ini...ibarat dalam mimpi aku berada di sini...masih mencari gaya untuk menyesuaikan diri..

Suasana di sini membuat aku rindu pada kucing ku tatkala melihat kucing liar berlari berkejaran..sempat aku membelai melepas rindu...jinak rupanya.

Tragedi semalam membuat aku lebih berhati hati dalam setiap perkara. Mana tidaknya seumur aku ini boleh dikatakan berusia, berlari pun boleh tersungkur dan tersembam ke jalan..memalukan dan sakit...

Kisahnya semalam hujan lebat aku berlari mungkin agak laju dan menunduk tanpa aku sedar arah aku berlari ada sekelompok org berpayung dengan serta merta aku mengelak mereka dan aku tersadung kaki sendiri...agak pantas ia berlaku..dalam fikiran aku lebih baik aku saja binasa dari menyakitkan org lain kerana jika aku merempuh mereka pasti mereka cedera bukannya aku, pilihan aku buat atas kesilapan aku dan kecuaian aku dlm berbuat sesuatu.

Dan inilah yang aku dapat pada tahun ini...luka di siku lutut paha dan juga ibu jari kaki yang terkopak kuku...sakit...itulah sebuah hadiah

p/s: sakit itu penghapus dosa...aku macam nk demam kena hujan semalam

Friday, 2 January 2015

Kejar

Hari kedua dan hari jumaat pertama ku di bulan januari tahun 2015 sesuatu yang luar dari rutin harian aku yang biasa. Berada di tempat asing bagi aku sesuatu yg lama aku tidak rasai.

masih ada waktu terluang berbaki disini sebelum semuanya bermula dengan padatnya waktu tidak punya masa untuk diri sendiri lagi. Untuk diri sendiri pun sudah begitu cuba bagaimana pula jika punya jiwa untuk di jaga? mesti terluka dan terbiar saja dia. jadi itu satu sebab kenapa mengapa jalan ini di pilih.

Mungkin aku lama tidak melangkah jauh tapi jarak ini amat jauh untuk aku melangkah kaki. Jarak dulu sekadar bumi borneo tapi kali ini menyeberangi laut. Asing dan terasing...

Laut...

sungguh dekat rasanya di hati...

aku rindu pada kesayangan  (jiyo n leo)
aku rindu pada suasana di sana
aku tinggalkan segala untuk cinta
cinta yang gigih aku kejar



p/s: masih berlari mengejar diri sendiri yang semakin jauh kabur dari mimpi