Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Saturday 19 May 2012

Wajah siapa?

Annyeong..

Salam semua...

So entry ni pendek je..dipendekkan cerita masa aku tengah boring2 duk menghadap lappy macam orang takde matlamat hidup so aku pun grab a piece of paper dan pensil so aku try sketch something..satu demi satu line aku lakar jadi la mata...dari mata ni jadilah muka...muka sapa aku pn tak tau..kebiasaan nya kalu aku draw something mesti akan lukis mata...sebab apa mata??sebab aku ni suka mata,tgok mata orang sebab dari mata kan turun ke hati...haha...cliche sangat...muka?aku tak kisah sangat sebab dari mata bleh je baca apa dalam hati diorg...pengalaman hidup mengajar aku cara mengenali seseorang dengan melihat mata diorg..mata tak pernah tipu tapi mata mudah tertipu...faham?tak faham konsep so jgn hidup la...haha...gurau jgn marah..

So aku akhiri entry ni dengan satu sajak rojak tak cantik pun dan lukisan tu tak cantik sebab lama dah tak melukis...semoga kata-kata sajak yang rojak diharap dapat menghiburkan hati korang ye..

Mata itu....


Terdapat seorang gadis yang cantik, yang benar-benar seorang wanita
Kulitnya adalah seperti bayi, rambutnya bersinar walaupun bertutup
Tetapi tiada berbanding dengan matanya.!
Gadis cantik ini telah melihat kehidupan yang terlalu banyak
terlalu banyak untuk seseorang yang begitu muda
Namun mana-mana dan tidak pernah melakukan menunjukkan kepahitan
keserian hanya datang dari matanya.
Dan tiada apa yang dapat dibandingkan dengan matanya.
Dia menjadi ibu kepada adik-beradiknya ketika mereka masih kecil,
dia menjadi ibu kepada ibunya sendiri setiap masa.
Namun tidak pernah mengadu, Hatinya terus memberi
dan kasih sayang bersinar dari matanya yang indah.
Berwarna hijau, mereka biru? Aku juga tidak dapat membezakannya,
Sama seperti lautan yang Kilauan dan bersinar
tetapi sentiasa pemandangan yang indah.
Jadi gadis ini terserlah kecantikkannya, ketika menghadapi perkara yang sukar
Ibarat batu - tidak ada seorang yang mengambil peduli.
Dia kelihatan seperti mimpi yang menjadi dambaan kecantikan setiap wanita
namun dalamnya sangat tegas dan bijaksana.
Dia lah gadis saya yang mempunyai mata yang indah....

p/s: lama tak updated blog dengan lukisan sendiri selalu grab dari pakcik google je...maaf kalu lukisan tak cantik tgn dah keras dh..lukisan tu terjadi dengan sendirinya tanpa me-refer dari muka sesiapa baik yang hidup atau telah meninggal dunia...salam.. ^^

**adakah itu petanda dari Allah dan itu wajah pasangan aku kelak?** hanya Allah yang maha mengetahui...Aminnnn

2 comments:

sahabat yang merentas masa