Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Friday 18 November 2011

Hari hari kena rajin cari task

Annyeong,


ok kali ni aku nak cerita pasal mesin dan alat2 yang berkaitan dengan mechanical engineering~ ni sebahagian kecil je aku buat dalam 2 minggu ni~


inilah alat penyulingan air yang aku dan kawan aku kendalikan pada minggu lepas~ alat ini berfungsi untuk menyulingkan air dari paip~ alat ini agak senang dikendalikan just perlu sambungkan hos pada pili on kan suiz dan biarkan saja~ wap yang terhasil akan mengalir melalui hos kecil dan kita perlu menyediakan bekas tadahan untuk menyimpan air suling tersebut. tapi sebelum mengendalikan alait ini mestilah ikut procedure dan haruslah ada technician yang memantau
 selepas kita mendapatkan air suling tadi, air suling tadi kita gunakan untuk melakukan experiments dengan alat ini...alat ini dinamakan "WATER COOLONG TOWER"..aku nak terangkan panjang lebar pun komfem korang blurrr...kan...kan
 ok kat "WATER COOLONG TOWER" ada benda ni~ kat sini la bacaan akan di ambil dan student just masukan data tersebut dalam jadual experiment mereka~
 yang ni pulak salah satu favorite aku...lathe machine atau nama melayu nya mesin larik...ekekeke~walaupun agak lama aku tak mengendalikan mesin ni tapi aku masin ingat cara mengunakan nya~ mesin larik telah wujud sebelum abad yang ke-18 lagi~tua kan~ sekarang berevolusi dan pelbagai jenis di pasaran dari manual sehinggalah mesin larik CNC~ (computer numerical control)
ini pulak mesin untuk test kekuatan sesuatu material~ ari tu ada 22 group masuk lab...perghhh macam sardin pulak berpadat dalam tu~bising tak payah cakap la~ al maklum la student sem 1 semua tu~ tak nak marah2 mereka la~ diorang dah besar~ kn kn kn~

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa