Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Monday 30 May 2011

My second Trip to Bau - Tasik Biru and Wind Cave

Anneyonghaseyo...


Lama gak rasa aku x update blog aku nih...ok aku nk share la aktiviti aku pada 29 Mei iaitu Ahad yang lepas..aktiviti tu mmg bkn dirancang..seperti prinsip aku x suka benda dirancang seperti biasa mmg berjaya gak la aktiviti pada ari tu...sebelum aku memanjangkan coretan aku, aku nk lebel kn ada 2 group dlm aktiviti nih iaitu:


Group A
-aku
-faieq
-serol


Group B
-Bong
-ketoi


hari tu aku abg aku dan kazen aku plan jalan gi kuching je nk cari rangka spek sbb rangka spek aku dh patah..dipendek kan cerita abg aku plak pening kepala xjadi kuar so aku ngn kazen aku je on aritu so aku pn msg la kwn aku (faieq) n nasib baik la dia free ari tu...so aku pn g la kt umh kwn aku...kwn aku meng-offerkan kereta nya sebagai kenderaan rasmi pada aritu so aku pn hantar keta aku kt umh (nyesal lak aku cuci keta aritu)...^^v...so berangkat la kami bertiga ke kuching mencari rangka spek mmg agak meghampakan aku x jumpa benda yg aku cari...sblm ke Batu 7 kami sempat invite kwn lain ntuk join aktiviti kami aritu so selepas kami bertiga sampai ke Batu 7  kami singgah membeli bekalan


List barang2 dibeli:
-seluar pendek jenis yg sama 3 pasang
-tuala 1je..hahaha...jgn marah kepada sesiapa berkenaan
-air satu botol
-air kotak satu set
-keropok berbungkus bungkus aku pn x tau sbb beli byk...T_T


sampai nya Group B kat Batu 7 kami pn berangkat ke destinasi...Journey to the Bau...yeeehaaaa...
mcm2 hal berlaku masa perjalanan tu..perut aku lak buat hal...nasib baik la kwn aku singgah beli minyak kt shell...^^v..


Destinasi pertama Tasik Biru mmg cantik gak la view kt tempat tu air pn biru2 macam nama tasik tu gak la...tasik biru tu mengikutkan kisah org dulu tempat lombong emas..so tempat tu dipahamkan kawasan x dibenarkan mandi...so kami tanpa membuang masa terus berangkat ke Gua Angin...cuaca mmg x menyebelahi kami sbb tiba2 hujan mmg agak hampa harapan nk terjun sungai kt gua angin tu...dlm perjalanan ke Gua angin, kami plak salah amik simpang terpaksa berhenti bertanya kt org tempatan kt situ jalan ke gua angin...(aku penah pegi tapi aku lupa dh jalan..ehe)...


Destinasi kedua telah pn sampai dan masa tu hujan agak lebat so aku dan kwn2 aku pn trus g daftar masuk ke gua angin..agak penat berjalan di dalam Gua tp kali ni mmg agak berpuas ati sbb aku dpt menghabiskan kesemua Route yg ada dlm gua tu x seperti pengalaman yg lepas...^^v


Selepas keluar dari Gua aku dan kawan2 aku pn bergegas ke Sungai yg berdekatan dgn Gua Angin tu...air agak keruh selepas hujan x sejernih seperti biasa dan arus agak kuat dan paras air agak dalam..mmg enjoy sgt2 aku dan kwn2 aku haritu..selepas berjam2 berendam kami berangkat ke Kubah mengisi perut..^^v


Overall enjoy dan kepenatan..^^v


Ok korang layan gambar2 aritu and dont forget leave your comment..^^v


cuba teka kat mana aku tym ni...?

Kazen aku

hero of the day

masa perjalanan ke destinasi

tasik biru

jom layan green tea kat tasik biru

teka sapa nama kawan aku ni?

aku bersama tuan empunya keta satria racing

candid

gaya empuanya kamera

pose cubaan

cantik x tasik biru

rasa nk terjun kat dlm ni tak?

pahlawan terbilang

gambar ni mmg best...credit to serol...

cari ikan dalam pic ni...jmpa x?

dilarang mandi

Gunung apa tu?aku pn x tau...

masa kat dalam gua

tourist guide angin ke?

laluan utama ke gua angin

beg tu penting sbb  dlm tu ada NIKON

payung tu main peranan dalam gua...tau x kegunaan  payung dlm gua??

gaya hantu x jadi sbb flash Kamera terlalu kuat

orang bujang

mencari kelawar ntuk di buli

kelawar tgh tido

apa tu?

baju tu basah bkn sbb peluh tp sbb air menitis dari atas..cuba teka antara 4 org dalam pic tu yg mana kena berak kelawar?

perjalanan masih jaoh

turun naik turun

ruang cahaya menerangi gua

yuhuuuuu

iklan colgate

photographer yg best

iklan lampu suluh

turun ke laluan yg lain

keletihan

muka2 x sabar nk terjun sungai

gaya bebas suka hati

hahaha candid

selamat mendaki





































































gambar ni aku amik...aku blom pro lg guna kamera tu...amacam?

gaya ntah pa2 ntah

tiru gaya model...^^v




LIFE DEAD TRUTH LIE LOVE HATE


Time of Outing:
From 11AM Until 10PM..

2 comments:

  1. wah...nice photo...i like it..mcm ne gmbr ko blh bsr...knk gmbr2 aku kcik2 jk..huu...

    ReplyDelete
  2. ada setting nya rah sia sama tempat caption ya...

    ReplyDelete

sahabat yang merentas masa