Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Friday 14 February 2014

Ketakutan manusia

Apabila rupa menjadi kayu ukur
Ternyata aku juga akur
Bila mana tiba waktu uzur
rupawan juga akan tersungkur
selagi tidak merasa syukur
musnahlah juga iman dan timbul pula kufur

mengapa pula menjadi pilu
sedangkan apa didepan mata sudah dijamu
tersedak dengan peristiwa lalu
lidah pula jadi kelu
jangan pernah hilang rasa malu
jangan meminta minta lagi pada yang satu
sudah di hidang segala yang perlu

aku tidak lupa berdoa
akan cuba untuk memberi bahagia
walaupun banyaknya cacat cela
niat juga harus ikut serta
terkadang menatap cermin untuk seketika
alangkah baiknya jika ada juga ikut bahagia

Jika kebahagiaan aku menjadi derita sesiapa
ku sisipkan kata memohon diampunkan dosa
bukan kerana termegah dan menimbul sengketa
kerana pengajaran yang lalu memberi banyak makna

aku juga pernah merasa suka dan duka
merasa kecewa hingga terasa hilang dunia
kerana aku juga manusia biasa juga
adakah ingin merindui sesuatu yang merobek hati dan minda
yang ditinggalkan sudah menemui bahagia
yang meninggalkan juga harusnya juga turut sama

Jalan kini sudah pun bersimpang dua
tiada lagi yang membolehkan untuk bersama
langkah juga sudah berbeza
irama dan melodi juga berlainan rentaknya
mungkin kerana luka
hati mula kebas dengan dusta

Akhirnya ianya bermula semula
setelah segala cerita sahih di telinga dan mata
akhirnya terbuka juga hati menerima
bidadari dunia indah perwatakkannya
terjaga auratnya lembut juga tutur kata nya

Tidak kurang juga paras rupa
comel sentiasa mungkin kerana wudhuknya
hatinya tidak pernah dimiliki sesiapa apalagi disentuh segala
berasa untung juga biarpun muda tapi cukup matang pemikirannya
jauh dari berfoya foya
melayan lelaki pun hanya saudara
mungkin aku merasa bahagia 
cukup bagiku hanya dia

Belum juga menetapkan untuk menerima
rapat tapi ada jaraknya
mungkin akan ku jumpa ayah dan bonda nya
semoga hubungan terhindar dari fitnah dan dosa

Terasa tidak adil jika aku saja bergembira 
tetapi ada yang masih berduka
biarlah aku menunggu semuanya bergembira
barulah aku memulakan langkah mula juga
Ikhlaskanlah setiap perkara semoga kita dan jodoh itu sampai pada waktunya

p/s: nak ambik kursus kawin :)

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa