Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Sunday 9 February 2014

Laungan perasaan

Ingin ku jerit sekuat hati
tapi bagaimana
sekuat lontaran bom atom jatuh kebumi jepun
segenap Hiroshima terbenam
bolehkah begitu?

Bagaimana ingin ku lontarkan perasaan ini
bukan cerita duka
dan bukan pula cerita pilu dan sedih
tapi kegembiraan ku sekarang
harus macam mana aku ingin gambarkan
biar semua tahu aku

Tapi....
bagaimana pula orang lain?
perlukah aku berbuat sebegitu
sedangkan mungkin ada yang terluka dan berduka
dan aku pula gembira lupa dunia
tidak patut bukan?

Mungkin satu dugaan juga
hari ini mungkin hari aku bergembira dan mereka terluka
esok lusa pula mungkin aku pula merana mereka disaluti gula
adil bukan?

Jadi berpada dalam menzahirkan perasaan
jangan di depan orang tengah berduka
dan jangan pula berduka didepan orang bergembira
harus peka pada situasi mana kita berada

Pelajaran hidup sentiasa ada
indah dunia kerana akal dan minda
kegelapan selalunya berpihak kepada kesombongan
usah lagi memekakkan telinga
telan saja apa yang dikata mungkin ada benarnya
kita juga bukan siapa siapa di dunia
yang baik di ambil sebagai iktibar
yang buruk pula menjadi sempadan kita

Dan jangan pula menerima membabi buta
menjadi boneka bodoh setaraf sampah
diperbodohkan saja ibarat lembu ditarik hidungnya
cuba tengok dan faham sosial dunia
dalami setiap perkara
terima saja bukan caranya
membantah juga kena ada juga faktanya

P/s : seronok bila jumpa gadis muslimah berpakaian dan bertudung dan lebih manis jika ke surau dan masjid bersama...Ya Allah manisnya iman bila terhindar dari maksiat

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa