Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Tuesday 6 December 2011

Industrial Visit MEMC


annyeong,




mintak full name pastu IC number??eh ntuk apa pulak?


laaa....rupanya daftar ntuk industrial visit kat MEMC....MEMC tu pulak apa? tanya la pakcik GOOGLE korang...yang aku tau diorang buang wafers solar...(lawatan ni ntuk technician dan lecturer)


guna bas UNIMAS tapi kat dalam tu cuma ada 9 orang je~ kitorang kena amik orang kat Riverside Hotel tapi sampai je diorang kata tak nak sebab takut tertinggal flight...eh kenapa tak cakap awal2...


sampai je kat MEMC aku jumpa senior aku yang kerja kat situ...dalam buat lawatan pemprosesan aku sempat la borak-borak dengan senior aku tu~ (tak boleh amik gambar kat MEMC sebab tu memang polisi syarikat)


sebelum kitorang masuk kat plant (tempat pemprosesan) kitorang diberi taklimat serba sedikit tentang MEMC~ dan kitorang dikehendaki mengunakan safety shoe (telah disediakan oleh mereka)...kitorang di bahagikan kepada 2 group~ 


"WOW that room full of machine" perasaan takut tu tetiba je datang...hehehe..."banyak benda aku belaja kat sini" ekekekeke

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa