Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Wednesday 2 April 2014

Hatiku

Berkarya bila perlu
bukan sekadar menaip sesuatu
tanpa hala tuju
tanpa waras akal akan merapu
sia sia saja nanti buat malu

Aku perlu
menjelaskan sesuatu
apa yang di coretkan di blog ku
bukan luahan kata terbuku
tapi ini satu peringatan buatku
susunan kata amat perlu
supaya tidak merobek luka dulu

Semua yang terlahir ikhlas dari kalbu
tidak berupaya untuk aku
memuaskan semua nafsu
pembaca pembaca ku
tatkala di salah ertikan maksud tertentu
namun setiap baris perkataan itu
sebenarnya tersirat sesuatu
yang punya hati mungkin perasan hal itu

Namun begitu
aku perlu akur juga wahai pembaca ku
jika ada baris kata mengores hatimu
hingga ada yang merasakan dirinya musuh aku
sepuluh jari ku susun minta keampunan untuk itu
aku terbiasa mengalah sejak dulu
bukan kerana aku kalah bulu
tapi kerana aku perlu
menjaga sesuatu
maruah keluarga mu
supaya kau mengerti
hatiku

by: azizianuar

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa