Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Wednesday 2 April 2014

Sangka

Ada yang masih juga
dengan hujah lamanya
masih mahu bercerita
tidak sahih maklumatnya
kerana emosi dan dusta
yang dicipta dalam dunianya
semata memuaskan hati kecil nya

Masih juga mereka
mengata dalam lingkungannya
agar mereka tetap percaya
cerita yang di sampaikan nya
padahal itu hanya rekaan nya
hanya untuk menutup segala silapnya
dan menjatuhkan kesalahannya
pada orang di bencinya

Jika aku bertanya
pada bukti yang aku ada
pasti mereka akan terdiam tanpa kata
kerana memang azalinya manusia mudahnya
mendengar dan percaya dusta
dari perkara yang sebenarnya

Laman sosial yang aku ada
menjadi isu kepada mereka
disalah ertikan tanpa usul periksa
dituduh stalker segala benda
walhal aku tidak ada pun dalam senarai kawannya
harus kenapa aku masih dilapuk lama?
sedangkan buat rugi masa
dan juga tenaga
untuk perkara yang merosakkan jiwa
ku mohon dalam setiap apa yang terpampang di mata
harus selidik kesahihanya juga
walaupun dari orang yang kita percaya
kerana permulaan nya sengketa dan dusta
bila kita mula bersangka

by: azizianuar

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa