Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Likes

nuffnang2

Monday, 3 October 2011

Erti kehidupan Erti persahabatan

Anneyeong Chingoo ( maksudnya KAWAN ),


ada tak org hidup tanpa kawan? takda kan...semuanya ada kawan...btol tak? siapa yang tak da masalah or bertengkar dengan kawan2? takda kan....semua pnh kn..kna tipu, kena kutuk or macam2 lah...ada sampai yang gaduh tak nk kawan lagi...ok...ok...nak tanya la sikit, bagaimana anda mengawal persahabatan anda dan sejauh manakah anda tahu tentang kawan2 anda?...lalaki dan perempuan mempunyai cara yang berbeza dalam membentuk persahabatan....ok2 aku nak share la pasal movie KOREAN yang bertema PERSAHABATAN di harap dapat jadi teras korang dlm persahabatan ataupun TELADAN....


 Movie: CHINGOO
Genre: Action

Pelakon:
Yoo Oh-seong sebagai Joon Suk
Jang Dong-gun sebagai Dong Su
Bla bla sebagai Sang Taek

Pengarah: Dewey Kyung-Taek

Rakan adalah cerita yang menarik dan ganas tentang sekumpulan kawan-kawan zaman kanak-kanak yang membesar bersama-sama. Joon-Suk adalah anak terpengaruh dengan kumpulan samseng. Dia seorang pemimpin dan pejuang sengit. Yang tinggi dan kacak Dong-Su konco setia Joon-Suk. SangTaek adalah rakan mereka yang pintar dan tidak bersalah yang kadang-kadang perlu dipertahankan secara fizikal. Mereka membesar menyayangi dan melindungi antara satu sama lain, tetapi apabila sekolah menengah tamat, kawan-kawan mengambil laluan yang sangat berbeza. SangTaek berakhir sehingga masuk ke universiti elit dan hidup kehidupan yang normal. Joon-Suk mendapat ketagih kepada dadah dan akhirnya menjadi orang yg paling penting mafia berkuasa. Dong-Su memutuskan untuk menyertai geng saingan Joon-Suk dan meningkat jauh sehingga pangkat. Apabila Dong-Su mengkhianati bosnya, orang ramai keluar untuk membunuhnya. mungkin walaupun Joon-Suk.
Film gangster di mana-mana di Asia dan kebanyakan mereka mempunyai tema yang sama dasar kesetiaan dan persahabatan. Jika anda menonton cukup-film gangster, mereka mula menjadi benar-benar berulang-ulang. Mujurlah, Rakan menghancurkan hit box office yang sebenarnya berhak gembar-gembur. Rakan adalah menyeronokkan kerana banyak sebab. Pertama sekali, ia bukanlah tipikal salah satu gangster filem dimensi. Watak-watak utama menunjukkan saat-saat kelemahan dan kemanusiaan tidak seperti di beberapa film gangster yang lain di mana watak-watak hanya digambarkan sebagai guys dapat dikalahkan sukar. Yoo, Oh Song memaparkan beberapa bakat yang kuat yang bertindak sebagai Joon-Suk, ahli falsafah / gangster. Dalam satu adegan yang cemerlang, beliau memainkan pencandu menggigil off dadah. Kemudian di tempat kejadian, dia brillantly membangkitkan simpati penonton dengan sedih meminta kawannya untuk membayar tambang teksi itu apabila dia telah terlalu lama menjadi gangster. Anda merasa benar-benar menyesal kerana wataknya, dan ciri filem yang baik ialah keupayaan untuk membangkitkan emosi penonton. Terima kasih untuk membuang luar biasa, terutama Yoo Oh Song, filem memenuhi matlamat ini.
Skrip yang bijak dan penuh falsafah gangster menarik. Dalam satu adegan, Joon-suk memberitahu Sang Taek bagaimana untuk mengelakkan masalah: "Seterusnya messes kali seseorang dengan anda, selesaikan kerja supaya ada masalah. Sama ada menewaskan dia begitu buruk bahawa pada masa akan datang dia memandang ke dalam mata anda dia pees dalam seluar, atau membuat dia melumpuhkan satu, atau lain memaafkan dia dan membuat dia sekutu anda. "Di sini yang lain batu permata dari bos mob Dong-Su, apabila beliau yang cuba untuk meyakinkan Dong-su untuk menyertai cincin dadah: "samseng beroperasi di bawah naungan, tetapi tidak yang membuat saat-saat matahari lebih cerah? Anda tahu apa kesetiaan? Kesetiaan adalah wang. "Tiada kanak-kanak lelaki tertanya-tanya di Korea ingin membesar untuk menjadi samseng! Terdapat begitu banyak filem di luar sana memuliakan rusuhan. Selepas menonton filem gangster Korea yang begitu banyak, ia seolah-olah saya seperti-satunya alternatif bagi orang-orang yang tidak masuk ke dalam sekolah-sekolah atas adalah untuk menjalani kehidupan jenayah.
Filem ini juga memberi perhatian yang dekat dengan Diambil, imejan, menyunting, dan sinematografi. Adegan yang berlaku pada masa lalu yang sempurna dilengkapi dengan lampu retro. Dalam adegan pembukaan, terdapat anak-anak yang berjalan selepas trak merokok. Ada kalanya mereka hilang dan muncul semula dalam asap dan kita tidak pernah mencari keluar mengapa lori adalah merokok, atau mengapa anak-anak yang berjalan selepas ia, tetapi ia merupakan satu tempat kejadian yang indah dan agak sia-sia, melainkan jika anda mahu untuk membaca ke dalam simbolisme yang mendasari itu. Terdapat juga lain tempat kejadian di mana kanak-kanak lelaki berlari ke pawagam dalam gerakan lambat. Klip ini terus daripada video muzik. Secara visual, tempat kejadian adalah benar-benar menarik, tetapi ia tidak menambah apa-apa nilai kepada plot. Ia berada di sana hanya untuk demi estetika, dan filem ini telah buruk tanpa ia.
Walaupun plot sebenar-Rakan tidak memegang kejutan, skrip lakonan, sinematografi dan kuat benar-benar membuat filem yang tidak dapat dilupakan. Ia filem gangster Korea yang terbaik yang saya lihat.





Movie: Little Black Dress (Bahasa Inggeris title Antarabangsa) / Mini Dress Hitam (tajuk literal)
Pengarah: Heo In-Moo
Writer: Kim Min-Seo (novel), Heo In-Moo
Tarikh Siaran: 24 Mac 2011
Bahasa: Korea
Negara: Korea Selatan

Main Cast:
Yoon Eun-hye As Yoo-min
Park Han-byeol As Hye-ji
Cha Ye-ryeon As Soo-jin
Yoo In-na As Min-hee

Synopsis:


"Little Black Dress" menggambarkan persahabatan, perasaan cemburu, harapan dan kegagalan empat kanak-kanak perempuan berusia 24 tahun. Gadis-gadis pertama kali bertemu sebagai pelajar tahun pertama di kolej. Mereka seolah-olah akan menikmati 20 mereka, tetapi di dalam mereka semua mempunyai kebimbangan.

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa