Click Me

Falling leaves

Annyeong

Hello Chingoo~welcome to my blog~happy reading~

Pengumuman

Cakap Sambil Senyum

mitsu sayang semua yang sudi membaca blog ni..kita kawan sampai mati =_="

Total Pageviews

Powered By Blogger

Likes

nuffnang2

Wednesday 14 May 2014

Selamanya

Kenapa ya,
disaat aku sudah melepasi semua
disaat itu juga lah perkara yang tidak terduga menyapa
aku juga ingin tenang dan bahagia
namun bayangan lama masih mengejar
salahnya apa aku ini
sampai diduga sedemikian rupa
Sejujurnya aku tidak ingin lagi melihat pada kisah lalu itu

Hari ini ibu ku membuka bicara
tiba tiba bertanyakan kisah si dia
lama tidak menjenguk dan bersua muka
Alangkah hampa nya kau ibu, jika kau tahu
kisah disebalik senyuman anaknda mu ini
si dia bukan teman istimewa anakmu lagi
si dia tidak seperti apa yang ibu sangka
tidak sejernih air di pili
tidak juga seputih kain kafan
dan ketahuilah anak mu juga tidak sempurna
anak mu juga banyak juga celanya
aku dan dia sama
hanya manusia biasa
tapi aku tetap menjaga kebaikkan dia dimata keluargaku
hal aku dan si dia tidak perlu siapa tahu
memang sudah ku susun atur jalannya begitu

Ibu,
aku tidak ingin melukai mu dgn kenyataan ini
tapi aku pasti suatu hari nanti akan ku ungkap jua
suatu hari nanti
pada tarikh perkahwinan dia hujung tahun ini
Aku sudah tawar hati
tidak ada rasa sedih mahupun sedikit terkilan pun
tidak seperti dimasa perpisahanku dengan kekasih pertamaku
sungguh memeritkan hati itu aku akui
mungkin layanan nya tidak pernah berkasar
tidak seperti bekas kekasih kedua
boleh di ibaratkan seperti singa
kadang kadang juga seperti kucing manja
mungkin rasa kepada kekasih kedua itu pudar
tidak gah untuk dibanggakan

Tuhan tahu semua apa yang berlaku
cukup bukti dan juga cerita
lama sudah tertutup segala rasa untuk menerima
bersyukurlah kedua duanya sama
memutuskan untuk tidak untuk bersama selamanya
untuk kebaikkan dan bahagia
dilepaskan semua rasa yang ada untuk insan di luar sana
aku dan dia sudah menemui bahagia
walaupun tidak bersama
terima kasih untuk rasa sayang
terima kasih untuk rasa cinta
terima kasih untuk segalanya
kau dan aku tutup buku lama
dan tidak akan pernah akan bersama dan berjumpa
selamanya

by: azizianuar

No comments:

Post a Comment

sahabat yang merentas masa